A jelenlegi jogszabályok London 33 kerületi önkormányzata számára csak kisebb területeken teszik lehetővé a 20 mérföldes sebességkorlátozás bevezetését, és előírják, hogy a korlátozás kihirdetésével egy időben sebességmérő készülékeket és fekvőrendőröket is ki kell helyezni az érintett területekre. Főként ennek köszönhető, hogy a főváros területének csupán 12%-án van érvényben jelenleg ilyen korlátozás.

Az új tervezet azonban az alacsonyabb sebességet tenné általánossá, de a sebességkorlátozás bevezetéséhez nem követelne meg a kerületi önkormányzatoktól költséges kiegészítő intézkedéseket. A legfőbb közlekedési útvonalakon pedig az új tervezet szerint egyedileg engedélyeznék a magasabb (30 mérföld, azaz 48km/h) sebességet. A londoni közlekedési vállalat már vizsgálja annak lehetőségét, hogyan tudnák a főváros minél nagyobb területét vezeték nélküli sebességfigyelő kamerákkal felszerelni.

A főpolgármester szerint "A 20 mérföldes sebesség életeket ment meg, és élhetőbbé teszi a fővárost. Ilyen zónák jelenleg is léteznek, ezek kiterjesztéséről beszélünk most. Véleményem szerint a terv nem ütközne ellenállásba, ha a 20 mérföldes korlátozást további fekvőrendőrök kihelyezése nélkül vezetnénk be a fővárosban."

A főpolgármester állítását a téma szakértői is alátámasztják: a brit parlament Közlekedésbiztonsági Tanácsadó Testülete szerint ha az ország minden lakott területén egységesen bevezetnék a 20 mérföldes sebességkorlátozást, azzal a jelenlegi, évi 3100 közúti baleseti haláleset mintegy kétharmadát meg lehetne előzni. A brit Közlekedéskutatási Intézet szerint pedig a gyermekeket érő közúti balesetek számát egy ilyen intézkedés akár 67%-kal is csökkenthetné.

A londoni kerékpározás népszerűsítésén dolgozó London Cycling Campaign civil szervezet üdvözölte a polgármester bejelentését, mivel ők már régóta kérték a sebességkorlátozás ilyen mértékű kiterjesztését. A szervezet vezetője elmondta, hogy egy ilyen intézkedés, különösen ha kiegészül egyéb kisebb, a kerékpárosok védelmét és kényelmét szolgáló intézkedésekkel, hatékony módja lehet az emberek autóból biciklire történő átszoktatásának.

A tervezet egyébként a sebességkorlátozás mellett egy, a teljes belvárosra kiterjedő, egységes kerékpárbérlési rendszer bevezetését valamint a belvárosba vezető kerékpárutak további fejlesztését is tartalmazza.

Arról nem szólt a cikk, hogy az autósok mit gondolnak a tervezetről..

Forrás: http://www.bikeradar.com/; http://www.london.gov.uk/
Képek: www.streetsblog.org/; www.bbc.co.uk; www.en.epochtimes.com; www.cyclechallenge2007.org