yoyo

Havazás Havazás,
Edzés leírása

Transylvania

Még szerencse ,hogy ismerem a Bucsecst . aki most járt itt először az konkrétan semmit nem látott,köd , eső 7 órán kelesztül tomboló szél ami majd fellököt,és rengeteg eltévedés ,sokszor a szakadék szélén álltunk meg ,nálam óra sem volt nem hogy GPS :)

a tiroli szoknyás lányt 4x előztem meg ,utoljára a cél előtt 4km el hagytam állva :P pedig nagyon szar időt mentem ám,de ilyen körülmények közt én büszke vagyok magamra :) lehet irok is majd róla hogy maradjon emlék,ne halványuljon az évek sora alatt sem :)) úgy látszik ezt dobta a gép mer' a Primveran is esett végig,csak itt mondjuk 2505 re fel is kellett menni :D  hágóvassal :P

Transylvania 50

Tavaly olvastam Márton Dani beszámolóját,és rögtön kedvet is kaptam rá, hogy nevezzek a versenyre . igazából a denevér szárnyas  póló nagyon tetszett,  meg hát az ,hogy a drakula kastélyból indul ,,az már külön exkluzív ,hogy a Bucsecsben rendezik ahol mindíg történik valami  :P

Aki idén volt először ,az jobban teszi ha jövőre  visszamegy ,gondolom szívesen látna valamicskét a hegységből .

Nadekéremszépen A szállás olyan volt,hogy  a  házibácsi  kancsóban hozta nekünk a velkam  pálinkát,így ha másnap lett volna a verseny igen nagy bajban lettem volna ,mivel fél 3kor feküdtünk le .   Másnap Rasnov  várába felvonóval felmentünk, délután pedig rajtszám felvétel ..és hát ugye olyan nincs hogy ne legyen valami kis gikszer,,majdnem nem indultam a versenyen mivel kiderült ,hogy 70ájró helyett 70 lejt utaltam.  állitólag rendszerhiba volt,  tehát én nem tehetek róla, mert több embernek is volt ilyen sajnos . viszont amiket küldözgettek maileket nem kaptam meg,szerencsére a helyszinen ki tudtam egyenliteni a tartozást .

Utána még Ferivel elmentünk a Dracula Castle megnézni .  Nem volt csúnya , de 1x elég . este korán feküdtünk le,mert másnap 7 kor volt  a rajt,illetve Andráséknak 5 kor . egyedül álldogáltam a sor végén a szeles hüvös időben . Az előrejelzés szerint Andrea  próbálj  meg nem elázni Brassó közelében .

takarodj :)

Brant az aszfalton hagytuk magunk mögött ,szép környezetben kezdtünk el enyhén emelkedni kellemes dózer út volt eleinte . Semmivel nem foglalkoztam ki akar meg előzni ,és ki nem ,én a saját tempómban mentem erőlködés nélkül . Persze ha valakit esetleg elhagytam az nem az én hibám volt ,így volt ez akkor is mikor a tiroli szoknyás csajt elhagytam . Le a kalappal előtte amúgy ,hogy azt a nehéz rakott szoknyát végig cipelte magán ,eltudom képzelni mikor az megszivta magát vizzel .

Az erdőbe érve aztán már jócskán emelkedni kezdett ,9km összejött 1450 m , így értünk fel egy nagyon szép hegyoldalba .a  kőzetek  La Stanci  hatalmas barba sziklák mellett haladtunk el,eső is kezdett szitálni ,fújt a szél is megjelentek az első hófoltok  . Óvatosan a hegyoldalra nekidőlve haladtam keresztül az ilyen hómezőkön ,mert amugy könnyen ki lehetetett volna csúszni ,ami ugye meg is történ Ferinél sajna . majd két órájába telt mire visszamászott az útra .

Ahogy feljebb haladtunk egyre nagyobb lett a köd ,felértünk egy nyeregbe  a Saua Tiganesti 2195m.  innen  lefele kellett volna menni ,de az egész brigád ment felfele ,mert ki volt taposva a nyom a hóban,itt már szinte összefüggő kemény  hó volt .jó meredekre felmentünk és már a gerincen voltunk mikor mondták,hogy nem jó az irány . Szinte semmit nem láttunk csak árnyakat ,elindultunk nyíl egyenesen oldalt lefele . Ez után még vagy 3x eltévedtünk ezen a részen ,ekkor szemből futva jött egy rendező  világitó fejlámpában 9 kor .

gondolom a kritikus helyre próbált menni irányitani .innen aztán egy meredekebb vizmosásos úton értünk az első ellenörző pontra a Malaiesti házhoz . Itt jó volt a látótávolság . Felirták a rajtszámunkat ,és csak utána lehetett tovább menni ,ez itt szerintem főleg az elején 12km környékén  sorokat eredményezett .  (jövőre chipp lesz )

A sajtok finomak voltak ,a vizért izóért sor volt . Próbáltam nagyon hamar végezni , ittam a poharamból és után töltöttem a kulacsomat ,sok még nem fogyott belőle . Megfordultam és a háztól elindultam felfele , néztem azokat a kiálló sziklákat ,januárban mikor itt voltunk , semmi nem látszódott  .  Olyan sok szikla volt ,hogy nem tudtam megitélni hogy akkor melyik mögé vonultunk vissza ,mikor a lavina volt . Semmilyen érzés nem volt bennem,csak az hogy  akkor semmiképp sem jutottunk volna fel az első teraszig .

Hamarosan utól értem megint a tiroli szoknyás lányt . Fent a ködben elém kerülhetett ,itt most tiszta idő volt ,de ahogy mentünk felfelé elkezdett esni az eső ,és erős szél fújt . Félre álltam elővettem az esőkabátot ,mert szinte mindenki öltözni kezdett , a tiroli csaj megint elhagyott :)  errerámegyek ---  innen szinte már mászó fokozat kezdődött ,ez lehetett a kémény Hornulire Malaiesti . Meg is állapitottam ,ha már elcipeltem a 40dkg os hóláncot én bizony felveszem . Félre álltam ,de szinte rá kellett dőlnöm a hóra ,egy nagy lábnyomba tudtam megállni , felhúztam és indultam is,sokkal biztonságosabb volt így menni ,és csak 2 p vett igénybe , még a kötelet sem fogtam .

Hát az oldalsó sziklákra  semmilyen rálátás nem volt ,pedig elvileg hatalmas sziklahasadékban megyünk ,még az előttem mászókat is alig lehetett látni ,az meg hogy mennyi van még felfelé pláne nem . Egyszer csak felértünk a nyeregbe ,kisimult alattunk a hegy,és egy  szintútszerű ösvény következett ,levettem a hóláncot ,de ezután még rengeteg összefüggő fagyott havon mentünk át . Teljesen véletlenül vettem észre a szalagokat ,hogy az útról le kell térni felfele menet csak úgy a semmibe  . Fűcsomók közt botorkáltam szinte meresztett szemekkel hogy a sárgás zászlót megtaláljam és kövessem .

Előttem láttam egy árnyat próbáltam követni ,mert nem akartam eltévedni ,oldalról taszigált a szél havas jeges eső esett . Aztán egyszer csak a nagy semmiből a csúcson találtam magam Omu 2507 . elég ha annyit irok ,hogy nem volt jóidő ? :P  itt  augusztusban is fagyott már el a kezünk .. Innen Pazar kilátás nyilik olyan csodálatos  oldalvölgyekre ,csak  nem most ,azt majd másnap lesz mikor nem vagyunk fent :P be kellett érni olyannal,hogy kb 10m előttem haladót  tudjam követni . többen is összejöttünk ezen a részen . Azt mondtam hogy én itt a Bucsecs fennsikon nem szeretnék eltévedni ,tapadtam az emberekre ,de ez sem jelentett biztonságot,mert megint nem volt jelzés ,ott álltunk egy sziklaszirt szélén és kerestük az utat .

Sípolásra lettem figyelmes,mindenhonnan sípoltak  , perdültem minden felé ,sehol nem láttam rendezőt . Főleg mikor az én sípom is fütyül úgy hogy nem is fújom , rájöttem  hogy annyira erős  a szél,hogy a sípok maguktól szólnak  ,és a kulacs kupakok  is fütyültek .   A Bucsecs túszul akart ejteni minket .

A fiuk elnavigáltak egy szuper titkos tűlevelű fenyőerdő labirintusba ,lapozni kellett az ágakat hogy ne szagassa ki a  ruhámat ,kiértünk egy nyilt részre majd megint be a fenyők közé , a jelzés erre vitt tehát marad a lapozgatás . felértünk egy magasabb részre és onnan elkezdtünk lefele ereszkedni ,egyből jobb lett a kilátás az oldalsó részekre ,viszont az eső az végig szitált meg fújt a szél . Ezen a részen elég rossz volt az út Refugiul Batrana 2150m  inkább csak vizmosásnak mondanám . itt már többen voltunk  és láttam magam előtt az  embereket ,nem volt köd ..meredek sziklák közt ,oldalsó vizesések Cascada Doamnele  érkeztünk le egy  virágos rétre .  A patak zaja messziről hallatszott ,és a szalag a túlpartra vezetett . kisebb vizesést leszámitva át tudtam ugrani úgy hogy a túlpartról segitettek

.Leérkeztünk a Pesterához  de már az eső is jobban esett.gyorsan ittam egy zöldség levest,meg töltöttem vizet ,és futottam is tovább. Az aszfalton kissé szerpentinezve mentünk lefele,voltak is előttem egy sráccal indultunk neki egy meredeknek ,itt még jobban kezdett el esni ,már olyan vizes voltam ,hogy innom sem kellett mert folyt a víz a számba . hosszan tartó meredek emelkedő kezdődött ,már órák óta semmi mást nem láttam csak a szaros fűcsomókat ,azt éreztem,hogy  a nyakam is begörcsöl a sok lefele nézéstől  és olyan jégesőt kaptunk,hogy csak úgy kopogott a fejem tetején , gondoltam felveszem a kesztyűt amit elraktam még a pesteránál . kicsit jobb érzés lett bár az is vizes volt már. a jégdarabok pattogtak és azt gondoltam,hogy mennyi eszem volt,hogy csak az 50re  neveztem .

Mentünk vagy 7km felfele mikor végre kisimult a főd alattam ,vízmosásos „szintút”szerű hegyoldalon mentünk . átvágtunk egy bozotos réten ,majd hirtelen fel egy meredeken ,út nem volt csak szalag . innen aztán egy jó lejtős meredek füves rész jött ahol néhány irányitó mutatta az utat. elérkeztünk egy frissitő ponthoz Poiana Gaura

.ettem egy kis kecske sajtot ,meg némi ázott gumicokrot , indultam is tovább,megtudtam,hogy 10km van még a célig,és lesz emelkedő is ,bár nem túl sok . Naaa azon az egy emelkedőn utól értem a tiroli lányt . de szerintem vérszemet kapott ,mert hamar eltünt a szemem elől ,viszont én lefele szeretek menni , amint láttam a csaj is . hagytam hadd menjen látótávolságba hagytam . volt még egy lány őt is hagytam futni ,bár elég hamar leelőztem akaraton kívül .viszont a szoknyás csaj csapatta látszott . Bátran ment lefele ,de én mégis utól értem nem sokkal az aszfaltos rész előtt .  Nem tehetek róla ,de végre megint leelőztem

konkrétan szakadt az eső ,vagy 2km mentünk ezen az aszfalton azt hittem ez már Bran lesz ,de nem ! még fel kellett menni egy nagyobb dombra , ahonnét szerte széjjel lehetett látni ,csak épp a nyomorult kastélyt nem . Ha a 100on lettem volna lehet főbelövöm magamat,de 50 nél nem izgatott ez az emelkedő .

Párafelhő ült a falu tetején nagyon szép látvány volt,,csináltam pár képet,,tiroli lány sehol…mentem tovább bakker pisilnem kell megint  , én már nem rángatom a ruhát magamról ,inkább bepisilek  a ruhába gondoltam . erőltetem de nem tudtam  ,,gugolok inkább,,tiroli lány sehol..megyek futok tovább egy szép erdőbe ,,pár embert utól érek . meredek lejtmenet jön olyan igazi Lemkowynás .aszfaltot érek,és láss csodát a kastély nagyon közel van , szinte karnyújtásnyira,már csak egy piciny emelkedő jön és egy oldalazós  sárpacni,ahol még egy lányt leelőzök nem is értettem hogy itt hogyan ,,a csaj félreállt magától,és máris kanyarodtam a keskeny kis fordulóra ami már a kastély kert volt , szakadó esőbe értem célba 10:53  ra   15 volt a szintidő ;) 52km 3400m  296 ból - 138.  a közepe .. elégedett vagyok és a legdurvább hogy nem is fáradtam el :D  persze elég volt a táv nagyon is ,szinte kizárt hogy egy 100 ra itt elmenjek .  Ettem egy tésztát a célban   , közben folyt rám a víz a sátor tetejéről ,de nem zavart ,,hazafelé kb 800m volt a szállás,végig a vizben kocogtam ,hogy a sár lejöjjön a cipőmről nagyon fáztam már ,alig vártam hogy haza érjek,ledobtam a cipőmet be a csatorna alá,én meg spuriztam fürdeni .

Nagyon ajánlom mindenkinek nem olyan drága a nevezés 70 ájró mondom ájró ,nagyon szép a póló ,a frissités nekem elég ,bár ritkán van mert több óra míg A-B eljutsz. Kötelező cucc van,de  nekem most nem nézték,viszont nagyon is ajánlott mindent elvinni amit felsoroltak,,a hólánc az nem volt kötelező ,de nekem bevált megérte vinni . Jövőre újra elfogok menni salalalala egy naposabb időbe :P